Erwin in Zuid-Amerika

Halverwege de week

¡Hola!

Hier een update vanuit Quito. Op het moment van schrijven regent het nogal hard - een originele tropische stortbui - en is het dus niet echt een top idee de stad in te gaan. Een mooi moment om hier even wat te schrijven.

Zondag was een beetje een aparte dag. Aangezien het Spaans spreken nog niet echt ver gevorderd was op dag 1 leek ik meer op een clown, die met handen en voeten wat wilde uitbeelden, dan dat er een echt gesprek op gang kwam. Enfin, het ging prima. De dag - zeer zonnig trouwens - bestond uit boodschappen doen, basketballen en eten. Het eerste was wel grappig, aangezien we in een soort mini-schoolbus - denk aan een jaren zestig VW busje - door de stad scheurden op zoek naar een vrouw op de hoek van de straat met krabben. Die werden - levend - massaal ingeslagen, dus ik had wel enig idee wat ik die avond op mijn bord kreeg. Zo speciaal was dat overigens niet. Een hoop werk, voor een beetje vlees. Het apartste was dat de ingewanden in een soort soep worden gegooid en je dat dan ook weer moet eten. Laten we zeggen dat het een uidaging was. Voor het eten gingen we basketballen met mijn gastvrouw Lorene, haar dochter Mabele en vriendje Jorge, haar zoon Edwin en een ouder echtpaar - de relatie tot Lorene is niet helemaal duidelijk. Ik moet zeggen dat op deze hoogte - Quito is de op een na hoogst gelegen hoofdstad van de wereld - een potje basketbal nogal uitputtend is. Na een kwartier lig je helemaal kapot in het gras, snakkend naar water, dus dat was een goede binnenkomer.

Maandag had ik mijn eerste les Spaans. Mijn leraar heet Francisco en hij is ongeveer even oud als ik ben, denk ik. De school is prima en ik heb individueel les. Dat is wel fijn, aangezien je dan wel snel leert. Verder praat er niemand Engels, dus je moet wel Spaans praten. Op die school heb ik twee Nederlandse meisjes (Margot en Vivienne) en een Belg (Laurent) ontmoet. Eindelijk een beetje Nederlands om je heen, want daar was ik wel aan toe na die zondag. Met z'n vieren gaan we iedere keer de stad in e.d. Maandag middag ben ik een beetje gaan lopen naar een oude basiliek. Hoewel hij er van afstand wel aardig uit ziet, is hij verder niet zo speciaal. Toen ik daar liep, had ik meer het idee dat ik de bezienswaardigheid was en niet die basiliek.

Dinsdag was het natuurlijk weer les volgen op school. Ik heb in de ochtend les, dus in de middag kunnen we dan vaak de stad in. We zijn 's middags met z'n vieren op pad geweest naar de Oude Stad. Daar zijn we langs de basiliek gegaan en hebben we ook die basiliek beklommen. Dat was best een avontuur, aangezien het klimmen vooral via stalen ladders gaat, die nogal steil zijn en een echt houvast heb je niet. Maar ach, het uitzicht was wel vet! Na de basiliek zijn we door gelopen richting het museum van de stad. Was wel aardig, maar ook niet echt spectaculair. Wel staan er overal van die vriendelijke vrouwtjes de deur open te doen en was het museum verrassend netjes - dit in tegenstelling tot de Oude Stad zelf.

Woensdag middag zijn we een beetje in het winkelgebied gaan lopen. Margot had een telefoon nodig en ik heb ook gelijk een SIM-kaartje gekocht. Is wel handig om Lorene af en toe te kunnen bereiken als ik niet mee eet, zoals woensdagavond. Ik was uitgenodigd bij het gastgezin van Margot en Vivienne om te komen eten. Aangezien mijn eigen gastgezien niet echt leeft door de weeks - de dochter gaat naar school en de moeder werkt - was dat dus wel gezellig.

Het is ondertussen gestopt met regenen, dus het wordt tijd om de stad in te gaan. Er schijnt een vet park te zijn, waar een soort botanische tuin is en een of andere mini-dierentuin. Eens kijken wat dat ons brengt.

Binnenkort zal ik ook even wat foto's uploaden. Helaas is de computer thuis niet zo snel, dus dat moet even op school gebeuren.

¡Buenos tardes!

Reacties

Reacties

Iris

Hey Erwin!
Leuk om je verhalen te lezen! Ben zelf 4 jaar geleden ook in Ecuador geweest, en in Quito moet je eigenlijk even naar de heuvel gaan met een groot standbeeld erop, la Virgen de Quito, vanaf daar heb je een heel mooi uitzicht over de stad!
Groetjes, Iris

Rosadinde

Hola! Is de carnavals-paaseieren-poeder-geur al uit je kamer verdwenen;)? Leuk om te horen dat je je hometown al goed hebt verkend, Spaans probeert te praten met je handen/voeten en dat je al wat vriendjes en vriendinnetjes hebt gemaakt. Geniet van je vrijheid, de zon en de omgeving. Lijkt me echt een prachtig land. Succes met je lessen! x Rosadinde

Ikzelf

Iris, klopt het dat jij de Iris bent, waar Wouter het over heeft gehad?
We hebben hier nog 3 weken en die engel staat inderdaad hoog op het lijstje. Vanuit de Oude Stad zie je hem overaal bovenuit steken, dus daar moeten we heen. Ook de Teleferiqo schijnt super vet te zijn!

Volgens mij heb ik je emailadres gekregen via Wouter, dus als ik nog iets wil weten, mail ik je! In ieder geval dank voor je tip.

Groetjes Erwin

Frans Eskes

Eric,

Leuk om je belevenissen te lezen. Ik heb mij aangemeld via mijn E-mail adres. Voor zover dat je nog niet bekend was is dat: skifan@kabelfoon.nl
Geniet van je reis en tot horens.

Wil Nelis

Hoi Erwin

Zo te lezen maak je een goed begin door en ontmoet je al aardig was mensen. Het spaans zal ook wel snel gaan lukken omdat je geen keus hebt zo te lezen.
Geniet van alles en veel succes

groetjes

Iris

Hey Erwin!
Nee, ik ben niet de Iris die jij denkt, maar gewoon de Iris uit je dispuut en vriendinnetje van je oud-huisgenoot! ;-) Groetjes ook van Emiel en veel plezier nog daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!