Erwin in Zuid-Amerika

Vaarwel Ecuador, hallo Peru!

Hola!

Ongeveer twee weken geleden heb ik voor het laatst een en ander laten weten. Ik zat toen in Guayaquil, maar ben daar zo snel mogelijk weg gegaan. Het is een nare stad en het leek me beter door te gaan naar Cuenca. Via Vilcabamba en Lojaben ik in Piura, Peru, beland.

Cuenca was een leuke stad. Vrij conservatief, wat betekent dat toen ik daar op zondagmiddag aankwam er vrijwel niets te doen was. De lokale kathedraal, altijd wel interessant om in te gaan, was dicht en er zaten wat mensen in het park, maar daar hield het mee op. Probeer dan ´s avonds maar eens een plek te vinden om te eten trouwens. Maandag ochtend vroeg werd ik wakker van een taxi en het bleken Tanja en Chris, een Belg, te zijn. We hadden afgesproken om te meeten in Cuenca en bij toeval stopten ze in dezelfde straat als mijn hostel. Nu waren er vier hostels in dat kleine straatje, dus de kans was wel aanwezig. Overdag hebben we een wandeling gemaakt in Parque Nacional Cajas, een natuurgebied op ongeveer 3000 meter hoogte. De wandeling duurde ongeveer 4 a 5 uurtjes, dus dat was prima. Ook het landschap was gewoon super gaaf. De dag erna vertrokken Tanja en Chris in de middag naar Vilcabamba en ben ik wat rond gaan lopen in de stad en een musea bezocht. De volgende dag ging ik met een dagtour mee naar mijn eerste Inca ruines. Dit complex ligt op 30 kilometer van Cuenca en onderweg vertelde de gids allerlei verhalen over de historie van de vallei en dat soort dingen. Best interessant eigenlijk. Aangekomen bij Ingapirca, de enige echte ruines van Ecuador, kregen we een rondleiding en gingen we weer door. Ook dit was best interessant, vooral omdat de gids er veel en goed over kon vertellen.

De volgende stop was Vilcabamba. Dit ligt in de vallei van het eeuwige leven. De mensen worden hier gemiddeld een stuk ouder, maar waarom weet niemand. Het hostel hier was ongelooflijk fijn. Eigenlijk een soort resort op de berg. Alles was er: zwembad, massage, luxe ontbijt, wifi, heerlijk avondeten en een geweldig uitzicht over de vallei. In de omgeving kan je goed hiken, wat ik samen met Chris, diezelfde, en Judie, USA, heb gedaan. Hoewel dit echt een droomplaats was, moest ik door naar Loja om de bus te pakken naar Peru.

Loja is niet boeiend. Ook hier was ik op een zondag en dat betekent wederom weinig boeiende dingen te doen. De volgende dag gelijk door naar Piura in Peru. De grensovergang is wel grappig trouwens. Je stop bij een brug, stapt uit, terwijl de bus door rijdt, haalt je stempel dat je Ecuador verlaat, loopt de brug over en haalt je stempel dat je Peru in wilt. Dit laatste moet worden goedgekeurd door een man die niet echt haast heeft, danwel liever lui dan moe is, dus eerdat een hele bus klaar is, ben je wel even wat tijd verder. Vervolgens door naar Piura, waar ik nu ben. Dit is een nogal levendig plaatsje, zowel overdag als 's nachts. Hoewel er niet veel te doen is, is het wel prima hier. Helaas zit ik in een eenpersoonskamer, zodat ik niet echt veel andere mensen ontmoet. Enfin, morgen ga ik op pad naar Chiclayo. Dat dorp is nog kleiner, maar daar moet ik heen ivm Kuelap. Dat wordt nog best wel een tocht trouwens.

Tot zover de update van waar ik ben. Er staan wat foto's op mijn Picasa van Cuenca. De link is hetzelfde als alle andere keren.

Gegroet!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!