Erwin in Zuid-Amerika

Cotopaxi

Hola!

Afgelopen zaterdag gingen we een van de hoogste vulkanen van de wereld bezoeken; de Cotopaxi. We vertrokken om 7.00 uur bij een koffiebar - waar ze overigens de eerste echte lekkere espresso hadden die ik tot nu toe gedronken heb - waar de verzamelplaats was. Samen met een andere Spaans school gingen we op pad, zodat we met ongeveer 15 man waren. Iedereen sprak Engels, dus dat kwam mooi uit.

Vanaf de bar gingen we met gids Pedro - een man met mooie teksten - op pad. Ondertussen werden even wat mountainbikes opgehaald en over de Pan-American Highway gingen we vervolgens verder. De Cotopaxi is nogal hoog en het is noodzakelijk dat je goed aan de hoogte went. Onderweg naar de parkeerplaats, waar we naar boven zouden lopen, stopten we bij een museum. Hier kregen we wat uitleg over de berg en het natuurreservaat er omheen. Ook konden - en moesten we eigenlijk - Cocathee drinken. Dit is een soort groene thee van Coca, diezelfde plant waar cola van wordt gemaakt. Deze thee zorgt ervoor dat je lichaam went aan de hoogte - iets met zuurstof en poriën. De bladeren kon je op blijven kauwen, maar dat was niet echt een topidee.

Na het museum en de thee reden we - met wat fotomomenten tussendoor - naar de parkeerplaats waarvandaan we zouden gaan wandelen. Het weer was ondertussen wat minder geworden, waardoor iedereen met mutsen en wanten naar boven hobbelde. Dat hobbelen was redelijk zwaar, aangezien je daar op die hoogte niet echt veel zuurstof hebt en het lopen extra zwaar wordt gemaakt. Het is alsof je op het strand loopt, je zakt weg in de aarde. Eenmaal bovenaan werd het weer even wat beter, waardoor we wat foto's konden maken. In de hut - denk aan een soort wintersport restaurant in Oostenrijk - kregen we soep en allerlei andere gerechtjes. Na de soep gingen we weer naar beneden, naar de parkeerplaats, om daar op de mountainbikes te stappen. De weg terug van de parkeerplaats naar een meer deden we dus op de fiets. Dat was best wel gaaf. Na het mountainbiken was het weer over met de pret. De mountainbikes werden op de bus gezet en we gingen terug naar huis. Al met al een geslaagde dag.

Ik heb foto's op mijn Picasa gezet, zodat iedereen ze kan zien. Dat werkt wat makkelijker dan deze site. De link is:https://picasaweb.google.com/105701067086236494622/Cotopaxi?authkey=Gv1sRgCOvSwr2ckIjCmAE&feat=directlink

Groetjes!

Zus

Broer!!
Wat een mooi verhaal weer! Ook vette foto's!
Veel plezier nog en een dikke kus!

XX

Silvia

Braaf hoor, weglaten dat van coca ook cocaïne wordt gemaakt ;) Anyway, klinkt weer goed allemaal, nog een maandje en ik kan ook de toerist uit gaan hangen!