Erwin in Zuid-Amerika

De Galapagos: update.

Afgelopen week was een week zoals de meeste andere. Werken met de machete en in de middag was huis-, tuin- en keukenklusjes. Bomen planten, huis schoon maken, dat soort klusjes. Gewoonlijk is de morgen hard werken en de middag is rustiger, moet ook wel met de zon hier. Het enige wat echt een vies klusje is, is compost halen. Dan loop je ongeveer 15 a 20 minuten met een zak compost op je rug. En compost stinkt, heel erg trouwens.. Ook hebben we een ezel en dat is nogal een tof beest. Hij balkt nogal vaak en heet daarom ook Ricky Martin. Persoonlijk vind ik dat een geniale naam voor een ezel! Als we compost halen, nemen we hem altijd mee. De compost gebruiken we trouwens in de tuin, waar ze allerlei groenten verbouwen. We hebben eigen bananenbomen, komkommers, tomaten en enorme basilicumstruiken. Ook hebben we een soort kas, waar we boompjes laten groeien om later te planten. Geovanny doet duseen hoop

Afgelopen donderdag kwam een filmploeg langs. Geavanny krijgt namelijk veel prijzen en veel eer voor wat hij doet met de hacienda. Momenteel is hij in de race voor een of andere prijs van National Geographic. Die filmploeg maakt een promotiefilm van San Cristobalof de Galapagos in het algemeen - weet dat niet zeker - en wij moesten daarin acteren. Alleen 6 personen moesten dat doen, de rest moest weer Mora (bramenstruiken) hakken. Wij gingen dus te paard allerlei shots maken, doen alsof we aan het kamperen waren en dat soort dingen. Op het einde wilde Geovanny dat die ploeg mij ging interviewen, dus misschien ben ik over een aantal maanden te zien in een of ander promotiefilmpje! Nogal grappig!

Gisteren (vrijdag)hebben we de ochtend met kinderen gewerkt. Er is hier weinig geboortebeperking en volgens Geovanny is het gemiddelde op het eiland 1,4 kind per vrouw onder de 19! Er zijn dus veel kinderen en die leven allemaal in een soort dagverblijf. Zij hadden dus een schoolreisje naar de hacienda, waar wij ze gingen entertainen. De kinderen waren ongeveer 1 tot 2 jaar oud, dus echt veel voetballen o.i.d. was niet echt te doen. Maar het was wel vet! Ik had een baby die danste. Als ik hem op zijn beentjes zette, ging hij een soort dansbewegingen maken met zijn heupen. Een rustige dag dus, zonder mora dit keer. Is ook wel eens goed.

Momenteel is het weekend en hebben we gister een partyboot gehuurd. Was nogal prima, vooral het zwemmen in een zwarte zee is redelijk apart. Morgen staat een nieuw snorkelavontuur te wachten. De plek waar we heen gaan is bekend om zijn dolfijnen en er komen ook vaak walvishaaien langs. En dat laaste zou echt zupergaaf zijn als we er een gaan zien!

Tot zover! Komende week is mijn laatste werkweek hier op San Cristobal. Daarna heb ik een kleine week om naar andere eilanden te gaan en dan vlieg ik terug. Wil vooral nog naar het noorden van Santa Cruz (om flamingos te zien ente snorkelen) en naarIsabella (om de vulkanen te zien).Gaat dus wel goed komen, maar het gaat allemaal ook wel snel eigenlijk.

Arie

Volgens mij ben je in het Paradijs!
Zwemmen met zeeleeuwen, hamerhaaien en schildpadden. Paardrijden als de beste en na afloop een cocktail aan het strand!!
Word je hier ook nog voor betaald?

Geniet ervan!

Fadyan

Erwin,

het klinkt allemaal geweldig en dan moet je 'echte' vakantie nog beginnen.

Bedankt voor je kaart!

Groet,
Fadyan

Vera

Wauw! Echt super gaaf allemaal die verhalen van je! :D Ik ga als het goed is volgend jaar ook naar Ecuador voor scriptie en rondreizen, dus kijk nu alvast bij jou af wat de mooie plekjes zijn ;)
Veel plezier nog!

Niels

Haha, wat een verhalen allemaal.. van babysitten tot good-life promo.. Have fun! Die andere eilandjes zullen vast niet saai zijn ;)